biDei

Sună ciudat ca pe un blog care se ocupă de gurmănzării şi cuizine să avem un astfel de titlu. Dar e românizarea cuvântului englezesc bDay, care la rândul lui se vrea prescurtarea de la birthday. Şi dacă tot am lămurit aspectul etimologic, lămurim si cealaltă nedumerire "De ce scriem de o zi de naştere?". Răspuns "De ziua lui Big Ben". Doar e patronul iubit al acestei cetăţi mediatice culinare. La fel cum mai nou Caţavencu nu mai scrie urât de Vântu, urmăm exemplu şi aici şi ne proslăvim leader-ul. Ce-mi place a scrie de parcă am colectivul meu.

Am decis ca această zi de naştere să stea sub semnul bio-ului. Nu asociaţi termenul bio neapărat cu mâncatul sănătos. A mânca bio înseamnă a degusta delicatese făcute de mâna ta cu ingrediente din gospodăria proprie, cu îngrăsăminte naturale. Chiar foarte naturale.

M-am trezit dis-de-dimineaţă cu un sentiment de împlinire spirituală. Coşuleţele de rafie stăteau pregătite, burduşite de tot felul de nestemate culinare. Tăviţele se bucurau de ruladele care se lăfăiau în toată splendoarea lor pe toată suprafaţa acestora. Mă îngrozea gândul că trebuie să le transport în deplină siguranţă până în birou. Şi nu că le scap, ci că le îngurgitez.

Ajung în parcarea firmei. Deschid portiera, scot rucsacu, închid portiera, deschid portbagajul, scot lădiţa, scot plasa, scot coşuleţu, închid portbagaju, scap rucsacu, iau plasa, iau rucsacu, iau lădiţa, scap plasa. Venele de la gât începeau să pulseze periculos. Mi-am dat seama că trebuie să fac două drumuri, spre disperarea mea. Până la urmă au ajuns toate cu bine în birou. Si eu la fel.

Am început să le despachetez pe rând. Ruladele, cu branză şi cu ciuperci şi carne, stăteau cuminţi să fie aduse la lumină. Ecleruţele cu pastă de carne şi pastă de caşcaval săreau una peste alta să ajungă în faţă. În cele cu carne scăpasem ceva mai mult alcool. Cu puţin efort, dacă le storceai scoteai de un shot zdravăn. Pentru tortillas am avut o spumă de vinete cu dovlecel, că nu o pot numi salată la cum arăta. Iniţial s-a vrut guacamole, dar fără avocado cred că mai greu reuşeşti. Când ajungi la o vârstă, lista de cumpărături devine o necesitate. Iubitorii de dulce au degustat faimoasele brownies, delicatele fursecuri şi crocantele napolitane de casă din foi de napolitane şi griliaş (cremă de unt în care se pun nuci caramelizate şi măcinate). Din meniu au făcut parte şi alimente non-bio, cum ar fi tortillas, junk juice (Coca-Cola, Pepsi) şi şerveţelele.






Seara, m-am retras cuminte lângă două beri spumoase în compania celor dragi. Am povestit încet şi multe, fiind cuprinşi de liniştea care se lăsa peste casă. Trebuia să mă odihnesc pentru ziua ce urma.

Fiindcă tot e vorba de mâncare şi de vârstă, celebrul comedian Bob Hope a concluzionat bine când a spus:

Middle age is when your age starts to show around your middle.  
Bob Hope

Comentarii

Postări populare