Tartă cu fructe



După cum vă spuneam într-un articol trecut, cele mai bune deserturi sunt cele care se fac uşor. Şi mai sunt şi gustoase pe deasupra. Sau pe dedesubt. Nu vi s-a întamplat niciodată ca după ce aţi gătit să nu mai aveţi chef de mâncat? Mie da. Tot timpul. Nu înţelegeam până acum când maică-mea îmi zicea că este atât de obosită că nici să mănânce nu poate. Mi se părea ciudat. De neînţeles. Era şi normal. Mie îmi chiorăiau maţele după atâtea jocuri pe calculator sau după ce veneam din oraş cu o gagică. Că  aveam bani numai de ciocolată caldă, nu şi de croissant. 

Să nu o mai lungim şi să trecem la treabă. Cum ziceam, aveam o poftă maximă să facem ceva dulce. Sunt înnebunit după tarte. Că sunt cu fructe, nucă, ciocolată....orice. Numai tartă să fie. Dacă ştii aluatul şi îţi iese bine eşti un norocos. Combinaţiile pe care le poţi face sunt nenumărate. Poţi să te joci cum vrei cu ingredientele. Reţeta de aluat am luat-o de la Jamie Oliver. În el mă cam încred în ceea ce privesc reţetele. O postez aici în cazul în care nu o aveţi la îndemână. Reţeta care urmează este pentru o tartă rece, unde ingredientele se pun după ce aluatul a fost copt. Mai există varianta să pui cu tot cu ingrediente şi să se coacă în întregime.

Aluat
500 g făină albă
250 g unt
100 g zahăr pudră 
2 ouă
1 lingură de lapte

Cremă de vanilie
3 gălbenuşuri
2 linguri de făină albă
1 cană de lapte
1 plic zahăr vanilat

Aluatul. Bateţi cele două ouă împreună cu laptele şi lăsaţi-le deoparte. Luaţi un bol mare de plastic sau sticlă. Puneţi făină în bol. Tăiaţi untul în bucăţi mai mici şi aruncaţi-l peste făină împreună cu zahărul. Amestecaţi încet cu mâna până se face un fel de aluat sfărâmicios. Încorporaţi ouăle bătute cu laptele şi amestecaţi până începe să se transforme într-un aluat mai elastic. Puneţi un pic de făină pe suprafaţa de lucru şi răsturnaţi aluatul. Nu frământaţi deloc. Aduceţi-l doar într-o formă compactă de bilă şi puneţi-l la frigider pentru 30 de minute. După ce s-au scurs cele 30 de minute, îl scoateţi din frigider şi rupeţi o bucată din el care să corespundă cu suprafaţa tăvii. Răsturnaţi-l pe suprafaţa de lucru şi începeţi să-l întindeţi cu un sucitor aproximativ în forma tăvii. Încercaţi ca aluatul întins să depăşească mărimea tăvii pentru a rămâne pe margini. Dacă aveţi o tavă antiaderentă nu mai ungeţi marginile. Eu am avut surpiza să cadă marginile. După mai multe încercări recomand să puneţi hârtie de copt. Întindeţi aluatul în tavă şi tăiaţi marginile în exces. Împungeţi aluatul de pe fundul tăvii cu o furculiţă ca să nu se umfle. Lăsaţi la copt până se rumeneşte. Îl scoateţi din cuptor şi îl lăsaţi la răcit.

Crema. Adăugaţi toate ingredientele într-o oală. Amestecaţi continuu la foc mic până începe să fiarbă şi se îngroaşă. Puteţi să le amestecaţi şi pe un bain-marin şi măcar sunteţi siguri că nu se prinde. În cazul în care vreţi ca să subţiaţi crema, adăugaţi mai un pic de lapte.  După gust, puteţi adăuga puţină coajă rasă de lămâie.

După ce crema s-a răcit, o întindeţi pe toată tarta şi aşezaţi fructele. Tadaaaaa! Dacă nu aveţi cremă la tartă, aşezaţi fructele direct pe aluat, mai tăiaţi nişte fâşii de aluat, faceţi un model de grilaj deasupra şi la cuptor cu ea. Asta dacă v-aţi întrebat ce e în primele poze.

Sfatul meu este să fiţi creativi. Puneţi ce fructe vreţi, fie naturale fie din compot. Faceţi orice combinaţii care vă plac. Dacă ştiţi bazele unui aluat bun şi ştiţi cum să jonglaţi cu o cremă...sky is the limit!

Dacă am învaţat un lucru în bucătărie de la doamna Big Ben a fost să am răbdare şi focul mic. Când mă enervez că nu-mi iese ceva, mereu aud în spatele meu "Răbdare şi foc mic".





Răbdare şi focu' mic.
Mrs. Big Ben

Comentarii

Postări populare