Pitomleta


De fiecare dată după o noapte aspră, mahmur fiind, am două senzaţii. Una de pofte culinare şi una de pofte mai neculinare. Fiind un blog care se vrea culinar, vă povestesc doar de una. De cea de-a doua vă veţi bucura când îmi fac blog cu Laura Andreşan, adică niciodată.

Ca să-mi răsplătesc jumătatea mai bună a vieţii mele, care la ora cinci jumătate spre dimineaţă mă răsfăţa cu spaghete, fructe, algocalmin, aspirină (nu a săracului!) şi apă din belşug rece ca gheaţa, după o noapte băieţească, m-am gândit să o surprind pe când se trezeşte. Adică am plecat de acasă în Ibiza. Pasărea mălai prizează. Dar e interesant că am surprins-o cu ceva ce aveam eu poftă. Nici nu ştiam dacă va aprecia, dar mă bazam pe ochii umezi de căţeluş care funcţionează întotdeauna. Nu chiar tot timpul, dar cam în 80% din situaţii. Şi de fapt şi atunci mai depinde.

 Nu ştiu cine a inventat expresia "M-am trezit cu un gust de parcă mi-a fătat căţaua-n gură", dar sigur ăla nu a fost un norocos. Şi de fapt, gustul de vodcă împletit cu cel de bere nici nu e rău. În timp ce deschideam pleoaple greoaie, rotiţele din creier începeau să mă facă să simt un miros şi un gust care mi se părea cunoscut. Am stat cinci minute să-mi dau seama oare de ce mi-e aşa de cunoscut. Simplu. Era vorba de simpla pâine cu ou. Dar pe care o vroiam mai îmbunătăţită.

În cazul în care nu ştiaţi cum se face pâinea cu ou, aveţi noroc cu mine. În situaţii de criză nu veţi mai muri de foame. De acum încolo veţi cunoaşte secretul bucătăriilor lumii. În primul rând începem cu pâinea. Am găsit o pâine bavareză cu ulei de măsline. Nu sună ciudat? Parcă mai mult se potriveşte o ciabatta cu ulei de măsline. Dar dacă tot coacem pâinea bavareză atunci să fie cu bere nu cu oleiuri. Dacă iau o pâine ţărănescă mă aştept să fie impregnată de pălincă. Deci, am bătut separat vreo patru ouă, depinde de cantitatea de pâine câte ouă vă bateţi. Înainte să bat ouăle am pus nişte sare, piper şi ceapă roşie tocată . Puteţi pune cam tot ce vă trece prin minte în omleta asta. Faceţi orice combinaţii posibile şi care vă plac. Puneţi ulei în tigaie, cam cât jumătate din grosimea pâinii. Când s-a încins bine, pac cu feliile în jacuzzi. Când s-au rumenit, scoateţi feliile şi aşezaţi-le pe o farfurie tapetată cu şerveţele, pentru a mai absorbi din cantitatea de ulei. Am ras caşcaval cât au fost fierbinţi şi le-am servit cu măsline, roşii, ceapă roşie şi ardei iute. Ştiu...e o bombă calorică...dar nu-i aşa că-i viaţa mai frumoasă acum?









Do not be afraid of simplicity. If you have a cold chicken for supper, why cover it with a tasteless white sauce which makes it look like a pretentious dish on the buffet table at some fance dress ball?
Marcel Boulestin

Comentarii

Postări populare