La racleta alba

Raclette este o brânză care se găseşte în principal în Elveţia, Regiunea Valonă (Valonia) din Belgia şi Franţa şi care de obicei se încălzeşte fie la foc, fie cu ajutorul unei "maşinării" speciale. După ce e încălzită, se ia un cuţit şi se răzuie în farfurie peste nişte cartofi fierţi - dacă în prealabil i-am cumpărat şi fiert sau copt. După cum bine zice un domn din public, cuvântul provine din franţuzescul "racler".
Ce am făcut eu într-o seară, sau mai bine zis noi, că eram vreo 3 muşchetari cu miladiurile lor a fost un raclette grill. E simplu, eficient...si cald.
Raclette grill e un fel de grătar, compus dintr-un platou care se încinge iar sub el sunt nişte tăviţe mici în care poţi pune diverse chestii pe care le "raclezi" de pe rafturile frigiderului.



Pe platoul de sus poti pune ciuperci, carne, vinete sau orice crezi că se poate frige şi este şi comestibil. În tăviţa de jos, am aruncat niste creveti mici cu bucăţele de ananas si cu caşcaval.



Toate se rumenesc încet, mai stai la o bârfă cu prietenii, le mai torni un pahar de vin, mai arunci o fleicuţă pe platoul încins şi uite aşa am încălecat pe-o şea şi v-am zis povestea mea.

Încercaţi aşa o seară cu prietenii şi sigur o veţi mai repeta.

Comentarii

Postări populare