La Șobolanu Bețîv


Mă încearcă mai multe sentimente când mă gândesc oare cum au găsit un nume de local atât de neospitalier în domeniul culinar. Dar pe cât este de neospitalier, pe atât de funny și intrigant. Și iată cum, dragii mei, acest amalgam de sentimente mă duce să văd ce se întâmplă pe acolo. Dacă ar fi să mă iau după cum se zice la țară la mine, și anume "curiosity killed the cat", probabil că aș fi stat pe fesele mele. Dar la fel de bine, ce nu te omoară te face mai tare. Fără conotații erotice. Iar dacă stau să mă gândesc și mai bine, posibil ca patronul localului să fie gamer și din câte țin eu bine minte, în Bard's Tale era o tavernă care se numea The Drunken Rat. Iar mai jos o să pun o melodie din joc în care berea este elogiată cu patos. Beer beer beer tiddily beer beer beer! 

Localul se află în binecunoscuta și proaspăt renovata Piața Unirii din Timișoara și da...pub-ul se numește The Drunken Rat. Ca și design, mă duce cu gândul la un pub irlandez vechi, mobila și podelele scrâșnind din dinți când pășești sau te așezi. E primitor, cald (când nu merge aerisirea) și cu personal amabil. Ne-a întâmpinat o domnișoară blondă și zâmbitoare pe care cred că am obosit-o, cu întrebările despre meniu și bere. Am optat până la urmă pentru pentru meniul zilei și o porție de spanac cu cartofi Drunken Rat, cu toate că am auzit că, încerc să evit cacofonia, coastele sunt delirice. Cică mai bune decât la Jarvis, unde am fost de două ori și despre care nu am scris nici un rând. Shame on me! 

La meniul zilei, în acea zi frumoasă de marți...sau miercuri, am avut ciorbică de legume cu afumătură, cotlet la grătar cu cartofi cu praz și castraveți murați. Când am auzit că ciorba este cu afumătură, deja vedeam bucăți de slaninuță sau ceva piept de porc. Dar surpriză, bucățele de carne erau din cel mai fraged ciolan care se putea găti. Atât de moale și de dulce că se topea tot în gură. La felul doi, cotletul a fost excelent și mă bucur să văd că se gătește bine pentru meniul zilei. Trebuie să încercați și cartofii Drunken Rat care sunt un amalgam de chestii bune. Meniul zilei se poate îngurgita la prețul de 19 lei. Era să uit, conceptul de berea casei mi-ar indica o bere artizanală făcută de cineva din local. La Drunken Rat, berea casei era Stella Artois, sau altă marcă în funcție de ziua în care ne aflăm. Cred că berea zilei ar fi mai potrivit ca termen. Nu de alta dar celții chiar făceau bere.




Iar pe final, să curgă melodia...și berea.



Garlic with May butter
Cureth all disease.
Drink of goat's white milk
Take along with these.
  A Taste Of Ireland: Irish Traditional Foods by Theodora Fitzgibbon

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare