Sangre del diablo



...sau sânje dă drac, mai pe românește. Dar mi s-a părut mai fancy să scriu titlul în spaniolă. E mai dramatic.

Dacă ar fi ca sângele de drac să aibă un anumit gust, atunci ăsta ar fi. Am găsit minunea asta de sos în lanțul de magazine Edeka din Germania. Iar eticheta cam spune totul - 100% Pain. La așa reclamă, așa client. M-am aruncat cu coșul direct în standul de sosuri. După ce făcusem slalom printre cinci cărucioare conduse de femei gravide şi bătrâni. Ce mi-a fost dat să văd acolo în materie de sosuri iuți întrecea și magazinele locale de la granița Mexicului. Dar ăl mai hot dintre toate îmi făcea cu ochiul. Pe de-o parte mă gândeam la icnete, patruzeci de minute de meditat pe tron, gemete, suspine și multă suferință. Pe de cealaltă parte, mă gândeam la un tranzit intestinal mai rapid, o transpirație sănătoasă și la un libidou ridicat. Că vorba aceea, mâncăm iute ca s-avem ce...rima cu toată chestia asta.


După ce am stat cu sufletul la gură să nu se spargă sosul prin bagaje, că direct arse ar fi fost hainele, a venit și momentul ceremoniei de deschidere. Săbii de samurai, armuri, tequila și...pâine prăjită. Cică seara să mâncăm mai ușurel. Ca să gust, am băgat un pic vârful cuțitului în sticlă. Doar l-am înmuiat, dacă se poate zice așa. În următoarele două secunde am crezut că gingiile au ars şi s-au evaporat în aer. Ochii au ieşit un pic din orbite, dar au revenit la puţin timp. Am încercat să-mi menţin calmul şi să nu mă reped sub duş cu gura deschisă. Şi asta doar cu ce era pe vârful vârfului unui cuţit. Sunt sigur că sosul ăsta mă va ţine vreo cinci ani de acum încolo.

Cel de-al doilea sos cumpărat nu se ridică la înălţimea iuţelii primului. Pe el scrie într-adevăr că e Hot Mustard Sauce. Dar nu am simţit nici o iuţeală. Sau poate că îmi sunt anihilate toate papilele. Cum se zice de o ţuică că e băubilă când nu e prea tare, aşa şi sosul ăsta e comestibil. Cu celălalt, sânjele de drac, parcă nu m-aş juca atât de mult.

Mă duc acum să cumpăr un ceaun şi să încep pregătirile la un gulaş pe cinste. Acum am cu ce. Problema e să nu dizolve carnea. V-am pupat cu foc!  


What is food to one, is to others bitter poison.
Adam Le Mesurier

Comentarii

Postări populare