Nelegendele Olimpului

Ştiţi cum se zice că dacă la un local e puţină lume, să nu te aşezi să mănânci că poate o fi un motiv. Eu nu...Batman, Batman!

Taverna Acropole este unul din multitudinea de food hotspots din Iulius Mall Timişoara. Localul se vrea cu specific grecesc şi reuşeşte puţintel la capitolul ăsta, prin design şi aspectul mâncării, dar dă chix la calitatea mâncării.

Am refuzat să iau meniul zilei, la un preţ foarte decent aş zice, câţiva bani sub 10 lei, pe motiv că aş încerca ceva mai variat. Am luat o porţie de moussaka, apoi o specialitate de vânătă cu carne la care nu îi mai ştiu numele, deasupra ornată cu un fel de piure de cartofi şi o iahnie de fasole cu cârnaţi în pâine, însoţite de un tzatziki şi o salată de varză, să mai spele greutatea mâncării.




De aspectul mâncării nu am nimic rău de zis fiindcă pe baza lui am ales mâncarea, deci clar mi se păreau de vis în vitrină. După ce am făcut alegerea felurilor, i-am şoptit duios la tanti de după vitrină ce doresc şi ea s-a conformat şi le-a băgat la microunde să le încălzească. La microunde? Stop! Păi nu trebuiau să stea la cald acolo în vitrine?! E ca si cum aş cumpăra îngheţată şi înainte de a mi-o servi, o bagă la modul superfreeze în congelator.

Să revin...aşadar, a scos mâncarea caldă de la microunde şi a cântărit bucăţile comandate cu tot cu farfurie. Farfurie care, ulterior, mi-am dat seama că avea vreo 200 de grame. Acum nu ştiu şi nici nu vreau să-mi fac păcate, poate scad automat greutatea farfuriei şi nu o taxează...dar hei, suntem în România, să nu ne facem iluzii.

Până bate tanti preţurile în calculator, până ne dă băuturile se tot fac vreo 10 minute şi noi nu ne aşezaserăm la masă. Deja nu prea mai are sens termenul de fast food.

Problema majoră a preparatelor comandate a fost carnea tocată. Problema majoră a cărnii tocate din preparate a fost timpul de gătire al ei. Adică mi se părea cam crudă, să fiu mai explicit. Iar carnea tocată nu era cum mă obişnuise pe mine bucătăria de acasă. Când iei tu pulpă de porc şi o toci tu la maşină, şi nu cumperi de la prăvălie gata tocată. Când e tocată de tine, balanţa dintre carne şi grăsime înclină mult spre carne. Când o cumperi gata măcinată, balanţă se înclină invers. Aşa e şi aici la Acropole. Carnea măcinată e un fel de pastă de carne cu tot felul de chestii prin ea, dar nu carne. Păi când făcea bunică-mea o moussaka, cu cărniţă fină macră între rândurile de cartofi aurii tăiaţi rondele, servită alături de nişte ardei durdulii copţi. Uf! Mai aruncai şi o smântânică pe porţia aburindă din farfurie şi te puteai declara cel mai fericit om din lume.

Eu recomand să staţi mai departe de bucătăria grecului, dar poate alte feluri sunt mai bine gătite şi nu pot da un verdict clar. Eu sigur nu mai încerc altceva pe acolo.

Era o vorbă veche: "Greţili om cinstit, nu are bani, nu pune mâna", dar cred că făcea parte dintr-un banc din câte îmi aduc aminte. Tot spus de bunică-mea, ca şi ăla cu pieptul de pui. E valabil şi pentru cazul de faţă! Dacă nu ai bani să iei o carne bună...lasă-ne, lasă-ne!

Comentarii

Postări populare