Risotto ca la DAF Junior...

 


 ...ca făcut de-un minor.

Aveam pretenții mai mari de la un restaurant ca DAF Junior din Giroc. Am mâncat de multe ori și am fost încântat de unele feluri. Dar de la un timp, am remarcat tot felul de tâmpenii culinare, cum ar fi micii și cârnații cruzi sau orez simplu cu titlu de risotto. Cu ultima aberație culinară, că nu-i pot spune altcumva, m-am întâlnit chiar zilele astea. Să comanzi risotto și să primești orez simplu cu niște legume din conservă, mi se pare deja nesimțire și batjocură. Iar răspunsul chelnerului, că la noi la Daf așa se face risotto, reprezintă un șut în muia ta de consumator și de gurmand. Înțeleg că batjocura aia de bucătar nu știe să facă risotto, dar tu ce cusură ai? Nu ai voie să dai așa un răspuns. Nu ți-e permis din cauza respectului pe care trebuie să-l ai pentru banii care îi las acolo. Pentru bacșișul zilnic pe care-l iei și nu-l meriți. Nu am făcut de multe ori risotto, dar țin minte perfect rețeta și m-aș fi dus în bucătărie să-l încep și să-i las pe ei să-l termine. Și următorul client care cere risotto, să mănânce risotto.

Ar fi trebuit să am coaiele destul de mari ca să fac asta. Problema e că și dacă făceam asta, cred că ar fi crezut că-s vreun nebun sau un aspirant la titlu de master chef care se umflă în pene. Nu ar fi învățat nimic și ar fi continuat să facă la fel. Și doar fiindcă scrie risotto pe punga de orez, nu înseamnă că ăla e risotto. Pentru risotto trebuie să muncești și trebuie să echilibrezi bine ingredientele să iasă ceva cu adevărat bun. Dar nu ai cum să-i ceri unuia care învârte doi mici și o ceafă să știe asta. Hai pa și la orezărie cu voi!

Comentarii

  1. Permite-mi sa (re-)aduc in discutie limonada de asta-vara, care era plina de seminte maruntite si pe care, pardon, don'sorii nici poveste s-o strecoare inainte. Iar cand i-am batut la cap sa o faca, totusi, au luat spuma de deasupra si GG. Atmosfera e de ei, in rest nope.jpg.

    RăspundețiȘtergere
  2. Permite-mi sa (re-)aduc in discutie limonada de asta-vara de la DAF, care era plina de seminte maruntite si pe care, pardon, don'sorii nici poveste s-o strecoare inainte. Iar cand i-am batut la cap sa o faca totusi, au luat spuma de deasupra si semintele au ramas bine-merci. Atmosfera e de ei, in rest nope.jpg.

    RăspundețiȘtergere
  3. Unde ai mai mâncat risotto cu 7 lei? Dar e mai fain să faci mișto... în loc să citești atent meniul.

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Valentin, nu fac misto de amoru artei. Daca tu ai comanda mici si iti aduce chiftele poate ai zice la fel. Si tot cu carne macinata sunt amandoua. In ceea ce priveste pretul, am ajuns sa nu ma ghidez dupa el. Oricum, la un calcul la rece, 2 linguri cam atata ar costa. Si nu am vazut portiu mai mari. Dar asta este iar un romanism pur..."e ieftin...ce ai vrea sa primesti". Nu tati....daca scrii risotto dai risotto. Un Paste Fericit!

    RăspundețiȘtergere
  5. Richard Meszaros7 iunie 2015 la 14:20

    Am mâncat si eu acelasi orez fiert prost,cat despre legume ai dreptate sunt din punga....pacat de bani

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare